حافظه در گوشی

مقدمه

در تلفن همراه 2 نوع حافظه وجود دارد. حافظه داخلی (که به اصلاح آن را هارد می نامند) و حافظه خارجی (همان مموری که روی گوشی قرار می دهید)

گوشی های تلفن همراه 3 نوع حافظه دارند:

1) حافظه RAM

2) حافظه داخلی

3) حافظه خارجی

 

حافظه داخلی

ابتدا به معرفی حافظه های داخلی در تلفن همراه می پردازیم

حافظه های داخلی یا بر روی مادربورد قرار دارد یا درون چیپست Soc

EMMC

EMMC یا کارت حافظه چند رسانه ای در واقع مخفف embedded Multi-Media Controller می باشد.امروزه اکثر دستگاه های الکترونیکی از این استاندارد استفاده می کنند

در EMMC چون خطوط ارتباطی به صورت موازی قرار دارند در یک خط فقط می تواند عملیات خواندن و یا نوشتن را انجام دهد همچنین در این تکنولوژی باید منتظر بمانیم تا 1 فرمان به انتها برسد تا بتوانیم فرمان بعدی را اجرا کنیم.

شامل 3 بخش می باشد.1) واسط کارت گرافیکی 2) فلش مموری 3) کنترلر فلش مموریبا این تکنولوژی پیچیدگی را پنهان می کند، زمان به شدت کاهش می یابد و با وجود این مموری ها نیاز نیست کل برد را عوض کنیم و تنها با تعویض مموری می توان مشکل را رفع نمود.

انواع حافظه های EMMC:

[table id=32 /]

 

EMMC در شرکت های مختلفی ساخته می شود اما معروفترین آن ها شرکت سامسونگ می باشد و در حافظه های ساخته شده در شرکت سامسونگ می توان با تخصص های نرم افزاری مشکل را برطرف کرد.

 

 

UFS

این تکنولوژی مخفف Universal flash storage می باشد که اولین بار توسط JEDEC در سال 2016 با نسخه 1.0 وارد بازار شد

این تکنولوژی دارای یک سریال LVDS (سیگنالینگ دیفرانسیل با ولتاژ پایین) است یعنی خطوط ارتباطی به صورت سریال هستند می توان برای خواندن یا نوشتن از خطوط مجزا استفاده کرد و این امر باعث می شود بتوانیم ارتباط دو طرفه را برقرار کنیم. همچنین می توانیم چند فرمان را به طور همزمان مدیریت کنیم

[table id=33 /]

 

 

 

 

 

ادامه دارد…

منبع:

https://www.jedec.org

 

کلمات کلیدی:حافظه داخلی گوشی،حافظه تلفن همراه، emmc، ufs

enemad-logo