آموزش Direct Programming با باکس SYSCO

مقدمه مترجم

نویسنده محترم مقاله دانش پایه eMMC که قبلا ترجمه آن را برای شما عزیزان به اشتراک گذاشتم ، مقاله دیگری را تحت عنوان eMMC Direct Programming در انجمن جهانی تعمیرکاران تلفن همراه به اشتراک گذاشته است که در این برگه آن را خدمت شما عزیزان تقدیم می کنم .

برنامه ریزی مستقیم eMMC

سلام دوستان

پس از آنکه موضوع من درباره دانش پایه eMMC را مطالعه کردید، بر این باورم که اکنون همه ما فهمیدیم که گوشی های موبایل اندروید از آی سی های eMMC و eMCP به عنوان حافظه فلش استفاده می کنند.

ما قبلا درباره تمامی بسته eMMC و eMCP که اغلب توسط کارخانه های سازنده بکار رفته اند بحث کردیم، و امیدوارم که تفاوت بین eMMC و eMCP را که وجود داشتن  RAM  درون آن است … را درک کرده باشیم .و  در هر صورت همه بسته ها eMMC درون خود دارند .

در موضوع دانش پایه eMMC درباره شرطی که ما را ملزم به برنامه ریزی مستقیم Direct Programming می کند نیز بحث کردیم، قصد ندارم که آنچه در موضوع قبل نوشته ام را تکرار کنم، دوستان شما می توانید آن را در برگه مربوطه بخوانید. اکنون من بحث خود را درباره برنامه ریزی مستقیم ادامه خواهم داد، انچه باید دقیقا انجام دهیم.

Direct eMMC فرایندای است برای ارتباط مستقیم با eMMC

اجرای این فرایند در مقایسه با فرایند USB یا JTAG خیلی کاملتر است، زیرا می تواند تمامی قسمت های eMMC را ، اعم از پر کردن هر یک از پارتیشن ها در حافظه NAND/Storage و همچنین بخش کنترلر مانند دسترسی به رجیستر حتی فرمور خود eMMCدر اختیار داشته باشد.

روش استاندارد فرایند روش Direct eMMC:

  1. شناسایی و تحلیل eMMC
  2. تهیه پشتیبان از بخش یا تمامی پارتیشن در صورت ضرورت
  3. ترمیم eMMC در صورت وجود هر اختلافی در آن
  4. کانفیگ متناسب با گوشی مورد نظر
  5. رایت فایل دامپ صحیح روی گوشی مورد نظر
  6. بررسی نهایی برای اطمینان از آماده بودن eMMC به منظور بکارگیری مجدد

ترتیب عملیات یراساس شماره های بالا چندان مهم نیست، مهمترین چیزی که باید بدانیم عملکرد هر یک از فرآیندها است. بنابراین برای درک اینکه کی و چگونه باید این فرایند ها را با باکس سیسکو مطالب زیر را مطالعه کنید.

1- شناسایی eMMC

این فرایند اولین گام اجرایی در eMMC است که در این گام وضعیت و حالت eMMC اعتبار سنجی می شود و گامی است برای کمک به اجرای صحیح فرایند آماده سازی و ترمیم eMMC.

رمانی که آی سی eMMC کهنه را از روی گوشی تان بر می دارید و می خواهید آن را با باکس سیسکو شناسایی کنید. ممکن است با خطا مواجه شوید. بله ممکن است … از آنجایی که شرایط eMMC ممکن است مختلف باشد، زمانی که eMMC به درستی بوت نمی شود، ممکن است در حالت بدی باشد، یا به کار خاصی نیاز داشته باشد(یادتان هست که گوشی های ضربه خورده توسط USB قابل ترمیم نبودند)

باکس سیسکو حالت دستی ای برای تنظیم به صورت دستی فراهم کرده است (حالت خودکار به صورت پیش فرض انتخاب شده است)

1- ولتاژ VCCQ که برای تغذیه eMMC لازم دارید

2- سرعت تبادل (پالس ساعت) برای هر باس

3- پهنای باس که برای مخابره بکار می رود(1/4/8 بیت)

برای اتصال eMMC به باکس سیسکو 2 راه وجود دارد

1- استفاده از روش ISP با بکار گیری آدابتور ISP eMMC

enemad-logo