آموزش های مربوط به روت کردن گوشی های اندروید

مقدمه

این روزها با رونق گرفتن بازار سیستم عامل اندروید عبارت روت کردن، خطرات، محاسن و معایب آن و … سوال ذهن بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی است. این مقاله پاسخی است به این سوالات .

Rooting  چیست ؟

کلمه Root به معنی ریشه است و Rooting به معنی روت کردن .در عمل با روت کردن دستگاه دسترسی به پوشه ها و فایل های سیستمی ای که کارخانه سازنده آنها را به دلایل مختلفی مخفی کرده است، فراهم می شود .

آیا روت کردن به دستگاه آسیب می رساند؟

در اکثر موارد اگر تمامی مراحل به درستی انجام شود مشکل خاصی برای دستگاه پیش نمی آید . اگر نرم افزاری که با آن دستگاه خود را روت می کنید، مشکلی داشته باشد و یا مثلا هنگام روت کردن دستگاه ، باتری آن در حین انجام عملیات حیاتی تمام شود، ممکن است دستگاه شما بریک شود و شما برای تعمیر آن دچار دردسر شوید.همچنین عدم سازگاری نرم افزار روت کننده ممکن است دردسر ساز شود . در ادامه با مزایا و معایب بیشتری آشنا خواهید شد.

مزایای روت کردن دستگاه

مدیریت و دسترسی به تمام سیستم

  • توانایی پاک کردن برخی از برنامه هایی که در حالت عادی قادر به حذف آن نیستید و در نتیجه بدست آوردن فضای کاربری بیشتر که برای برخی از گوشی ها و تبلت ها حیاتی محسوب می شود.
  • استفاده از برنامه های کاربردی ای که نیاز به روت بودن دستگاه دارند.
  • نصب رام کاستوم بر روی سیستم
قبل روت کردن دستگاه  چه کاری ضروریست؟

از آنجا که ممکن است به هر دلیل بعد از روت دستگاه مجبور شوید که دستگاه را فلش کنید اطلاعاتتان را از دست خواهید داد. از این رو بهتر است که قبل هر اقدامی از تمامی اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید .

معایب روت کردن دستگاه
  • بعد از روت کردن ممکن است به علت ناسازگاری نرم افزار روت کننده گوشی بالا نیاید و مجبور به فلش آن شوید .
  • ممکن است گوشی شما بریک شود اما راه برگشت آن وجود داشته باشد( در این صورت خوش شانس بوده اید ولی کمی به دردسر افتاده اید)
  • ممکن است گوشی شما بریک شود و راه آنبریک آن هنوز ارایه نشده باشد که در این صورت گوشی شما تبدیل به یک ماکت خواهد شد و فقط به عنوان دکور قابل استفاده است(فاجعه)
نکته!
این موارد به ندرت اتفاق می افتد ولی به هر حال ممکن است رخ دهد . پس مسولیت پذیرش ریسک به عهده شماست و ما هیچ مسولیتی در قبال آن نداریم!!!
CF Auto root

نرم افزار رسمی روت کردن گوشی های سامسونگ CF Auto root  میباشد.

در ادامه به روش های روت کردن دستگاه های اندرویدی خواهیم پرداخت


آموزش روت اندروید

کلمات کلیدی

آموزش روت اندروید آموزش روت هواوی نحوه روت کردن روت چیست چگونه دستگاه خود را روت کنیم چگونه تبلت خود را روت کنیم  آموزش روت سامسونگ آموزش روت شیائومی آموزش تعمیر موبایل و تبلت

enemad-logo