آموزش تعویض، تعمیر و پروگرام eMMC (هارد)

مقدمه

این روزها هر کس قصد دارد از حرفه ای بودن در تعمیرات موبایل صحبت کند، صحبتی از تعویض، تعمیر یا پروگرام هارد به میان می آورد. در این برگه مباحث آموزشی تعویض هارد و ملزومات آن را به مرور آموزش خواهیم داد.لازم به ذکر است که قبلا هم مطالبی را در مورد این آی سی ها در سایت قرار داده بودیم.که در این برگه مطالب را به صورت جامع در بین خواهیم کرد.

eMMC چیست؟

سازندگان تلفن همراه برای ذخیره فایلهای مربوط به بوت، سیستم عامل، اطلاعات کاربر از یک حافظه پایدار که بصورت یک مدار مجتمع(IC) می‌باشد، استفاده می کنند . در گوشی های قدیمی ما به این آی سی، آی سی فلش می گفتیم . با پیشرفت تکنولوژی ظرفیت، سرعت و پروتکل های انتقال دیتا در این حافظه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است و در راستای این پیشرفت ها آی سی های eMMC وارد بازار شده اند. eMMC بر گرفته از embeded Multimedia Card است .

eMCP چیست؟

در برخی از بسته های آی سی هارد علاوه بر تراشه eMMC یک تراشه حافظه موقت RAM هم قرار گرفته است. این تراشه ها eMCP نام دارند . این صحبت به این معنی است که اگر یک آی سی eMMC را در روی یک مادربردی که به آی سی eMCP نیاز دارد (حتی با ظرفیت، تعداد پایه مشابه ) قرار دهیم دستگاه روشن نخواهد شد.

انواع پکیج های آی سی های eMMC (هارد) از لحاظ تعداد پایه

[table id=47 /]

ادامه دارد…

منابع و مراجع

https://ieeexplore.ieee.org/document/7411305

enemad-logo